Trwa budowa gigantycznego, 35-kilometrowego mostu w kształcie litery Y, który ma połączyć chińską prowincję Guangdong z Hongkongiem i Makao. Nietypowa konstrukcja ma kształt litery Y i w sposób bezkolizyjny będzie zamieniać ruch lewostronny obowiązujący w H ongkongu i Makao na prawostronny obowiązujący w Chinach kontynentalnych (Mainland) i odwrotnie.
Na potrzeby prac budowlanych powstaje sztuczna wyspa, a most ma spełniać normy odporności na trzęsienia ziemi w skali ośmiostopniowej. Most Zhuhai – Hongkong – Makao ma zostać oddany do użytku w połowie obecnej dekady (2015-2016). Przewidywany koszt budowy to około 25% całkowitych kosztów budowy słynnej zapory, tzw. Tamy Trzech Przełomów. Powstanie mostu skróci do 15 minut podróżz H ongkongu do Makao leżącego po drugiej stronie Rzeki Perłowej. Obecnie pokonanie tej odległości drogą morską trwa około godziny. Rocznie most będzie mogło pokonywać około miliona samochodów, przeważnie ciężarowych. Na moście mają się znajdować platformy widokowe, z których można będzie obserwować morze i liczne w tych okolicach białe delfiny. Według chińskich mediów, będzie to najdłuższy most morski na świecie, chociaż o to miano ubiega się też inny most chiński o długości 35,673 km, otwarty w 2008 roku, przebiegający nad zatoką Hangzhou (dane z 9 grudnia 2009) oraz ostatnio otwarty most o długości 42,5 km przerzucony nad zatoką Jiaozhou.