Akumulator cynkowo-powietrzny – rewolucja w magazynowaniu energii

Akumulator cynkowo-powietrzny – rewolucja w magazynowaniu energii

Akumulator cynkowo-powietrzny – rewolucja w magazynowaniu energii

ndp030Naukowcy pracujący dla Eos Energy Storage, skonstruowali nowy typ baterii cynkowo-powietrznej o mocy 1/3 kW. Może on osiągnąć do 2700 cykli ładowania-rozładowania, bez żadnych oznak jej degradacji. Akumulatory cynkowo-powietrzne mają dwa razy większą gęstość energii, niż baterie litowo-jonowe. Bateria będzie mogła być używana przez około 30 lat. Ma stać się najbardziej wydajną baterią na świecie, lepszą nawet od obecnych akumulatorów ołowiowo kwasowych.

Nowy typ baterii będzie mógł być wykorzystany dla rozwoju samochodów elektrycznych oraz magazynowania energii elektrycznej. Akumulatory cynkowo–powietrzne są bezpieczne i niedrogie. Zapewniają dużą gęstość energii. Uzyskują większą pojemność w stosunku do objętości i niższy koszt wytwarzania, niż inne baterie. Innowacyjność rewolucyjnych baterii polega na tym, że czerpią z otoczenia niezbędny do wytworzenia prądu tlen, a nie jak w innych bateriach, w których wszystkie substancje reagujące, znajdują się w ścisłej, niejednokrotnie, hermetycznej obudowie. Reagenty stosowane w bateriach cynkowo–powietrznych, są także wytwarzane na bazie roztworów wodnych, dzięki czemu nie zapalają się tak szybko, jak np. baterie litowo-jonowe. Prace nad nowa generacją akumulatorów trwały latami. Naukowcy nie mogli sobie poradzić z niską wydajnością i krótkim czasem użytkowania. Zmienili więc konstrukcję poszczególnych cel ogniwa i elektrolitów. Zazwyczaj w bateriach cynkowo-powietrznych używano wodorotlenku potasu. Jednak skutkiem ubocznym wynikającym z jego używania było absorbowanie, dwutlenku węgla (CO2) z powietrza. W konsekwencji powstawał węglan potasu, który powoli zamykał membranę powietrzną komórki ogniwa.
Dlatego zamiast wodorotlenku potasu użyli elektrolitu o neutralnym pH, dzięki czemu dwutlenek węgla przestał być pochłaniany. Przy okazji zmieniono całkowicie układ cel w bateriach. Dzięki zmianą konstrukcyjnym, odłączenie płynnego elektrolitu od powietrza następuje grawitacyjnie (dotąd odbywało się to przez specjalne membrany). Uniemożliwia to elektrolitycznemu odkładaniu się warstw z membrany na elektrodzie cynkowej, co było (jest?) powodem uszkadzania cel akumulatora. Naukowcy pracujący dla Eos Energy Storage obecnie pracują nad baterią o mocy ponad 1 MW, kosztującą około 160 USD za 1 kWh i działającą bez degradacji, przez co najmniej 10 tysięcy cykli. źródło: TechnologyReviev.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Optymalizacja Żywotności Twojego iPhone’a: Wymiana Portu Ładowania

Optymalizacja Żywotności Twojego iPhone’a: Wymiana Portu Ładowania

11 grudnia 2023
5 rzeczy, które warto wiedzieć o technologii 5G

5 rzeczy, które warto wiedzieć o technologii 5G

12 września 2023
Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w codziennym życiu?

Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w codziennym życiu?

12 września 2023
Nowe technologie, a zielona rewolucja w energetyce

Nowe technologie, a zielona rewolucja w energetyce

12 września 2023
Inteligentne urządzenia domowe – mieszkanie XXI wieku

Inteligentne urządzenia domowe – mieszkanie XXI wieku

12 września 2023
Praca i nauka zdalna – jak technologia zmieniła codzienną rzeczywistość?

Praca i nauka zdalna – jak technologia zmieniła codzienną rzeczywistość?

12 września 2023

Inne z kategorii Aktualności

Black Friday (Czarny Piątek): historia święta konsumpcji

Black Friday (Czarny Piątek): historia święta konsumpcji

23 października 2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o technologii 5G

5 rzeczy, które warto wiedzieć o technologii 5G

12 września 2023
Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w codziennym życiu?

Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w codziennym życiu?

12 września 2023