Grupa Renault przygotowała praktyczny samochód do codziennej pracy – dla elektromontera, elektroinstalatora, elektromechanika…Już sama nazwa DOKKER dużo nam obiecuje, ponieważ intuicyjnie kojarzy się z dokerem, pracownikiem portowym, który codziennie wykonuje ciężką i niewdzięczną pracę. I o to pomysłodawcom nazwy właśnie chodziło. Ponieważ jest to samochód przeznaczony do bardzo ciężkiej i nużącej pracy. Dacia Dokker, to 5-miejscowy kombivan (dawniej nazywanej towosem), przeznaczonym do użytku zawodowego i prywatnego, oferujący pojemny bagażnik i bogate możliwości zmiany konfiguracji wnętrza, na poziomie najlepszych aut w tej kategorii.
Auto pozwala zarówno na przewóz dużych przedmiotów, jak i komfortową podróż z rodziną. Mieszcząc wygodnie 5 osób, zapewnia jednocześnie najbardziej pojemny bagażnik na rynku. Łatwa do złożenia tylna kanapa pozwala uzyskać przestrzeń ładunkową o pojemności 3 m3 przystosowaną do potrzeb firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Wyposażone w jedne lub dwoje przeszklonych, przesuwnych drzwi bocznych zapewnia łatwy dostęp do części ładunkowej i tylnych miejsc. Dacia Dokker Van, to furgonetka, której zalety użytkowe docenione zapewne zostaną przez samodzielnych elektromonterów i elektroinstalatorów, właścicieli lub pracowników, nie tylko małych i średnich, ale również dużych firm energetycznych. Możliwości ładunkowe należą do najlepszych w segmencie, m.in. dzięki pomysłowo zaprojektowanemu składanemu fotelowi pasażera (opcja Dacia Easy Seat). Załadunek ułatwiają szerokie przesuwne drzwi boczne. Aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów prowadzących działalność gospodarczą, Dacia Dokker Van oferuje bogate możliwości aranżacji wnętrza oraz
duży wybór akcesoriów.Nowe modele oferują imponujące i praktyczne zalety użytkowe po absolutnie bezkonkurencyjnej cenie. Oba nowe modele mogą być wyposażone w multimedialny system Media Nav składający się z dużego, 7-calowego ekranu dotykowego (18 cm), nawigacji, radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth oraz dodatkowych gniazd umożliwiających podłączenie urządzeń zewnętrznych. Wśród opcji można również znaleźć ograniczniki prędkości i radar cofania.
Oba modele będą dysponowały gamą 4 silników: najnowszym silnikiem benzynowym 1.2 TCe 115 (na polskim rynku przewidziany w późniejszym terminie), jednostką 1.6 MPI 85 oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi 75 KM i 90 KM. Te dwa silniki ze znakiem Dacia eco² są bardzo oszczędne i spalają jedynie 4,5 l/100 km*, a ich emisja CO2 wynosi 118 g/km*.Samochód został również poddany ciężkim testom opracowanym dla pojazdów użytkowych Renault, odpowiadającym najbardziej ekstremalnym warunkom
eksploatacji.Dacia Dokker i Dokker Van to kolejne modele Dacii, które podwyższają jakość marki, z modelu na model. Dziedziczą swoją niezawodność i wysoką jakość po sprawdzonych modelach aut z Grupy Renault, jak również bazują na bogatym doświadczeniu całej Grupy Renault, która już od 1998 roku jest liderem na europejskim rynku pojazdów dostawczych (Master, Trafic, Kangoo). Liczne części Dacii Dokker i Dokker Van zostały opracowane zgodnie ze specyfikacjami Renault właściwymi dla nowoczesnych i jednocześnie trwałych pojazdów użytkowych.
Dacia Dokker i Dokker Van, podobnie jak rodzinna Dacia Lodg zbudowane zostały na nowej płycie podłogowej M0, zintegrowanej z nowo zaprojektowaną komorą silnika i z nową częścią tylną. Przednie zawieszenie typu McPherson z wahaczami trójkątnymi jest typowe dla modeli Grupy Renault, tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym ugięciu wraz ze sprężynami śrubowymi zostało przejęte z modelu Renault Kangoo. Wersja kombivana jest wyposażona w stabilizator poprzeczny o średnicy 20,3 mm.To solidne zawieszenie, szczególnie przystosowane do przewożenia ciężkich ładunków, jest doskonale dopasowane do nadwozia i zwiększa stabilność modelu Dacia Dokker na zakrętach. Dzięki temu różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu „na pusto” oraz obciążonego praktycznie nie istnieje, co zapewnia przewidywalne i bezpieczne zachowanie na drodze we wszystkich konfiguracjach. Pierwszy raz, Dacia Dokker i Dokker Van, zostały wprowadzone do sprzedaży w czerwcu 2012 roku, w Maroku. Kraj ten nie został wybrany przypadkowo jako pierwszy, ponieważ właśnie w Maroku produkowany jest Dokker, dokładniej w Tangerze w zakładach (inwestycja ponad miliard euro), których obecna zdolność produkcyjna wynosi 170 000 aut rocznie, a docelowa ponad 400 000. Po dodatkowych ekstremalnych testach terenowych przeprowadzonych na nieprzyjaznej północnoafrykańskiej pustyni, od września 2012 roku Dacia Dokker, w obu wersjach, dostępna będzie w pozostałych krajach basenu Morza Śródziemnego oraz stopniowo w całej Europie. Na niektórych światowych rynkach, być może, występować będzie jako Renault Dokker. Polscy klienci będą mogli nacieszyć się Dacią Dokker już od 15 września br. Cała gama Dacii Dokker posiada gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.