Bezzałogowe statki powietrzne to nie zabawki, a mimo to wciąż traktowane są jako gadżet. Chociaż są nowoczesnymi urządzeniami, wyposażonymi najczęściej w profesjonalne kamery ze stabilizacją, w przekazach medialnych dominuje wątek zastosowań hobbystycznych. Tymczasem drony stanowią bardzo uniwersalne narzędzie marketingowe, pozwalające wspierać rozmaite akcje promocyjne lub wręcz być ich głównym elementem.
Ciekawa perspektywa
Kamera, unosząca się wysoko nad ziemią, może uchwycić w kadrze więcej elementów niż z poziomu gruntu. Ten oczywisty, acz istotny fakt może być wykorzystany z powodzeniem w marketingu na wiele sposobów. Najprostsze zastosowanie to oczywiście filmy z eventów oraz relacje z różnego rodzaju imprez masowych, gdzie dynamiczne ujęcia z powietrza w sposób znaczący uatrakcyjnią przekaz.
Drony znakomicie spisują się również w sytuacjach, gdy istnieje potrzeba zaprezentowania budynku lub większego kompleksu w całej okazałości. Zabieg ten sprawdza się idealnie w przypadku cyklicznych filmów dla deweloperów, jako forma dokumentowania postępów poszczególnych etapów inwestycji lub w filmach korporacyjnych, gdzie odpowiednie ukazanie infrastruktury firmy jest szczególnie istotne przy budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.
Filmy z drona odgrywają szczególnie ważną rolę w typowych materiałach promocyjnych, jak spoty czy filmy reklamowe, w których dynamiczne sekwencje z lotu ptaka pozwalają na wzbogacenie i urozmaicenie a przede wszystkim wzmocnienie przekazu marketingowego.
Cel: dostarczyć emocje
W realiach współczesnej komunikacji marketingowej liczą się głównie emocje i nieszablonowe podejście. Znane są przypadki, gdy drony utrzymywały na wysokości banery reklamowe lub inne oznaczenia, mające na celu zwrócić uwagę widzów na miejsca znajdujące się poniżej.
Bezzałogowe statki powietrzne są cenione za możliwość szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce i rejestrowania przebiegu wydarzeń na żywo z dużej wysokości, co pomaga w relacjonowaniu akcji, rozgrywających się na dużej przestrzeni (maratony, zawody kolarskie, wyścigi samochodowe). Ujęcia z lotu ptaka bardzo przydają się również podczas realizowania filmów promocyjnych. Wnoszą one dodatkową wartość np. do materiałów z zakresu marketingu terytorialnego (sceny kręcone z wysokości lepiej eksponują piękno krajobrazu czy stan środowiska naturalnego) o czym świadczą chociażby reklamy przygotowane przez studio Dron Movies. Sekwencje z powietrza świetnie sprawdzą się także tam, gdzie klient pragnie podkreślić dużą frekwencję w danym miejscu i czasie – stąd coraz częściej filmy z drona ubarwiają relacje z koncertów, targów czy nawet wystaw.
Bezzałogowe statki powietrzne w marketingu są narzędziem o niezwykle szerokim polu zastosowań. Rosnąca liczba udanych realizacji stanowi bodziec dla rozwoju tej specyficznej branży, motywuje do szukania nowych scenariuszy oraz łączenia filmów, kręconych za pomocą dronów z tradycyjnymi narzędziami promocji. Ograniczeniem dla speców od marketingu jest tylko ich wyobraźnia. Niezależnie od branży, drony są w stanie wynieść komunikację firmy na wyższy poziom, zapewnić marce lepszą rozpoznawalność oraz niewielkim kosztem budować rozgłos w mediach społecznościowych i nie tylko.