Jak tanio zorganizować wewnętrzne contact center

Klienci nie rozstają się z Internetem i telefonami komórkowymi, dlatego większość firm chętnie wybiera właśnie te dwa kanały jako główne kanały kontaktu z klientem. Własne contact center może nie jest marzeniem każdej firmy, ale nawet firmy z sektora MSP chciałyby mieć dział obsługi klienta, gdzie klienci mogą dzwonić i mailować. Jeśli dodać do tego kontrolę ze strony firmy, to okaże się, że taki dział to nic innego, tylko klasyczne contact center. A contact center generuje koszty.

141691536781227200

Firmom zależy na tym, aby obsługa klienta w ich przedsiębiorstwie była na jak najwyższym poziomie, bowiem bardzo często to właśnie obsługa klienta jest czynnikiem decydującym, czy klient skorzysta z usług firmy lub ponownie dokona zakupów. Aby usprawnić kontakty z klientami firmy bardzo często inwestują w centrale telefoniczne, połączone z systemami nagrywania rozmów, które również mają możliwość kolejkowania rozmów w przypadku ich dużej ilości. Klasyczne rozwiązania są dosyć drogie, wymagają również, aby firma poniosła jednorazowo duże koszty z tytułu zakupu całej infrastruktury telekomunikacyjnej. Te koszty można próbować obniżać wybierając rozwiązania, które dadzą się zintegrować z posiadanymi już systemami, ale nadal jest to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Jednym z ciekawszych rozwiązań, które są udostępniane firmom z myślą o contact center, jest rozwiązanie udostępniane w modelu Software as a Service. Takie rozwiązania można znaleźć na stronie http://www.datera.pl/pl/ dostawcy central telefonicznych i telefonicznych usług. Rozwiązanie w chmurze pozwala na zmniejszenie kosztów prowadzenia contact center. Zamiast jednorazowej inwestycji firma może wykupić usługę w ramach opłaty abonamentowej, a gdy będzie potrzeba, aby zmienić lub dodać jakieś usługi, wówczas może skorzystać z dodatkowego pakietu. W takim rozwiązaniu zapewnienie bezawaryjności działania systemu znajduje się po stronie dostawcy usług.

Takie rozwiązania warto również stosować w przypadku tych firm, które chcą mieć klasyczne call center, oparte głównie na rozmowach telefonicznych. Ich rejestrowanie, nagrywanie zapowiedzi głosowych oraz kolejkowanie w systemie w chmurze jest równie funkcjonalne.