Katalog firmowy lub produktowy jest specyficznym materiałem reklamowym, ponieważ o jego skuteczności w dużej mierze decyduje jakość wykonania. Bardzo ważny jest nie tylko dobry projekt graficzny i treść zawarta w katalogu, ale również zastosowanie odpowiedniego papieru, jakość wydruku czy wreszcie oprawy. Najpopularniejsze katalogi szyte można wydrukować w każdej drukarni, także internetowej, warto jednak wiedzieć jak wybrać tę najlepszą.
Katalogi szyte mogą się różnić pod wieloma względami, dlatego drukarnia oferująca duży wybór opcji druku umożliwia jak najlepsze dopasowanie poszczególnych parametrów do danego projektu.
Tymi parametrami mogą być:
- Liczba możliwych stron w katalogu
- Rodzaj papieru (np. błyszczący lub matowy
- Gramatura papieru
- Format (katalog niekoniecznie musi mieć format A4)
- Rodzaj zszywek (mogą być zwykłe płaskie jak w zeszycie lub oczkowe pozwalające wpięcie katalogu do segregatora)
- Rodzaj okładki (opcje uszlachetniania)
Wsparcie graficzne
Niektóre drukarnie oferują usługi projektowania i składu graficznego, a niektóre zajmują się wyłącznie drukiem gotowych materiałów dostarczonych przez klienta. Pierwsza opcja jest warta rozważenia np. wtedy, gdy nie ma się zaufanej pracowni graficznej lub ma się samodzielnie przygotowany projekt, który wymaga jedynie korekty fachowca. Zaletą skorzystania z takiej kompleksowej usługi jest to, że często można otrzymać od razu próbkę wydrukowanego katalogu i przekonać się, jak będzie wyglądał w rzeczywistości. Popularne drukarnie internetowe raczej nie oferują takich testowych wydruków i gotowe materiały mogą wyglądać nieco inaczej niż na projekcie w komputerze.
Cena za usługę
Błędem jest sądzić, że niska cena oznacza zawsze niską jakość. Na rynku jest wiele drukarni, które mają bardzo konkurencyjne ceny i przy tym oferują doskonałą jakość druku, przy krótkich terminach realizacji. Sprawdzenie firmy nie jest dzisiaj trudne. Wystarczy poszukać w Internecie opinii o danej drukarni, sprawdzić jej referencje na stronie internetowej lub po prostu poprosić o ich przesłanie. Wiele drukarni chętnie chwali się swoimi dotychczasowymi realizacjami na witrynie internetowej i one są często najlepszą rekomendacją dla firmy.