Produkty RTV/AGD wygrywają w sprzedaży online

Produkty RTV/AGD wygrywają w sprzedaży online

Produkty RTV/AGD wygrywają w sprzedaży online

Od 2009 roku sprzedaż sprzętu RTV/AGD w Polsce przynosi zaskakujące rezultaty. Hurtownie RTV/AGD mogą w każdym razie – przynajmniej w naszym kraju – cieszyć się ze wskaźników. Podczas gdy w Europie Zachodniej popyt na szeroko pojętą elektronikę już od początku tak zwanego kryzysu gospodarczego gwałtownie spada, i to w tempie nawet dwucyfrowym, rodzimi dystrybutorzy i producenci sukcesywnie odnotowują wzrost. I choć wartość tego wzrostu nie jest porażająca, to jednak już sam fakt tak intensywnej dysproporcji zmusza do myślenia.

141632327352307600

Z czego bierze się popularność elektronicznego sprzętu wśród Polaków i wynikające z niego „dobre czasy” dla hurtowni RTV/AGD w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i innych polskich miastach? Odpowiedzią zbyt uproszczoną byłoby stwierdzenie, że Polska nie przeżyła kryzysu tak głęboko, jak kraje zachodnie, a już zwłaszcza tak, jak wielowiekowi fascynaci wszelkiej elektroniki – Amerykanie. Powody sukcesu są bardziej złożone. Poza tym, iż faktycznie skutki kryzysu nie były u nas odczuwalne tak gwałtownie, to jednocześnie we wspomnianym 2009 roku Polacy (przynajmniej w sensie masowym), dopiero zaczęli odkrywać zakupy online, które częściowo napędzają popyt. Co więcej, właśnie wtedy miało jeszcze miejsce zjawisko niskiego nasycenia naprawdę dobrą, nowoczesną elektroniką.

Rozwój AGD RTV w 2014/2015
A co z rokiem 2014? Tu sprawa wygląda jeszcze ciekawiej. Po „odkryciu” sklepów i hurtowni RTV/AGD online, dla wielu konsumentów otworzyły się nowe możliwości. Według raportu firmy Geminius z 2013 roku, o ile większość towarów o cenach atrakcyjniejszych niż w tradycyjnej sprzedaży (i to sprzedaży detalicznej) szybko zachęciła konsumentów do zakupów online w ogóle, o tyle to właśnie na RTV/AGD wydajemy, według badań, najwięcej pieniędzy. Zasadniczo zatem najczęściej kupujemy przez internet odzież, książki i elektronikę, ale na tę ostatnią skłonni jesteśmy poświęcić większe kwoty. Najmniej popularne produkty w sprzedaży internetowej to z kolei ubezpieczenia, produkty spożywcze czy artykuły kolekcjonerskie.

Statystyczny klient w e-sklepie
Firma Loyalty Partner Polska z kolei zleciła badanie statystycznego profilu e-klienta. Wyniki tych badań wyjaśniły popularność sklepów i hurtowni RTV/AGD działających online. Okazało się bowiem, że o ile książki czy kosmetyki kupują w sieci ci, dla których internet jest podstawowym źródłem zaopatrzenia, o tyle sprzęt elektroniczny kupują wszyscy: zarówno wspomniani, jak i osoby korzystające z sieci tylko w wyjątkowych przypadkach. RTV/AGD tym wyjątkowym przypadkiem właśnie jest. Hurtownie oferują bowiem większy zasób towaru, a dostępność online ułatwia wyszukanie produktu spełniającego oczekiwania.

Informacje za: www.awanet.pl

Zobacz też

Jak wybrać dobry odkurzacz workowy?

Jak wybrać dobry odkurzacz workowy?

1 września 2020
ZRZESZAJMY SIĘ

ZRZESZAJMY SIĘ

7 stycznia 2015
Dobrze rozegrane wnętrze – osprzęt elektryczny KIER firmy OSPEL

Dobrze rozegrane wnętrze – osprzęt elektryczny KIER firmy OSPEL

3 listopada 2014
Wywiadownie gospodarcze

Wywiadownie gospodarcze

30 października 2014
Nowa seria plafonier LED

Nowa seria plafonier LED

14 października 2014
Złączki zaciskowe

Złączki zaciskowe

14 października 2014

Inne z kategorii Wybrane

Język angielski – dlaczego jest tak ważny w dzisiejszych czasach?

Język angielski – dlaczego jest tak ważny w dzisiejszych czasach?

28 listopada 2017
Technologia stworzona dla Twojej wygody

Technologia stworzona dla Twojej wygody

14 czerwca 2017
Speed test czyli test szybkości łącza internetowego

Speed test czyli test szybkości łącza internetowego

10 kwietnia 2017