Która firma chciałaby płacić mniej za energię elektryczną? Z całą pewnością każda! Wiele z nich zwleka jednak z tym krokiem, martwiąc się ewentualnymi problemami czy stosem formalności. Czy jednak faktycznie jest się czego bać?
Dlaczego warto zmienić sprzedawcę energii?
Bez wątpienia zmiana sprzedawcy energii elektrycznej może wyjść na dobre każdemu przedsiębiorstwu – jeśli tylko wybierze ono odpowiednią ofertę. Największym zyskiem będą oczywiście niższe comiesięczne rachunki za prąd. Jednak korzyści nie muszą się na tym kończyć! Dobrzy sprzedawcy oferują bowiem wiele usług dodatkowych, bonusów i podarunków, a także szerokie wsparcie techniczne. Skąd bierze się tak ostra walka o klienta? Oczywiście z chęci utrzymania go na stałe!
Czy każda firma może zmienić sprzedawcę prądu?
Konkurencja na rynku sprzedaży energii elektrycznej dla firm jest bardzo zacięta. Istnieje oczywiście dzięki temu, że każdy podmiot może zmieniać sprzedawcę dowolną liczbę razy, a liczba potencjalnych partnerów jest całkiem spora. Przepisy prawa gwarantują kupującemu całkowity brak kosztów tej operacji, co dodatkowo sprzyja kupującym.
Jakie formalności są konieczne do zmiany sprzedawcy prądu?
A czy sama zmiana sprzedawcy jest trudna? Tu odpowiedź może być tylko przecząca – gdyż z punktu widzenia klienta proces rozwiązania starej umowy i podpisania nowej będzie prawie niezauważalny. Wynika to z faktu, że większość dobrych sprzedawców prądu z chwilą podpisania z nimi umowy przejmuje na siebie wszystkie pozostałe formalności.
To nowy kontrahent zadba o to, by rozwiązać współpracę ze starym sprzedawcą czy też podpisać umowę z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej. Warto w tym miejscu dodać, że zmiana sprzedawcy trwa też dość krótko, a jej długość jest regulowana przez ustawę Prawo Energetyczne. Zgodnie z nią za pierwszym razem zmiana trwać ma maksymalnie 30, a za drugim i każdym kolejnym 14 dni.
Czy zmiana sprzedawcy prądu może wywołać przerwę w dostawach?
Jak więc widać, zmiana sprzedawcy prądu jest łatwa, szybka, bezkosztowa i dostępna dla każdego podmiotu. Mimo to wielu odbiorców martwi się, że po jej dokonaniu może otrzymywać „gorszy” prąd lub też mieć problem z ciągłością dostaw. Tego typu sytuacje po prostu nie mogą mieć miejsca, gdyż za wyżej wymienione kwestie odpowiada nie sprzedawca, a Operator Sieci Dystrybucyjnej. Funkcjonuje tylko jeden na danym terenie i nie można go zmienić. Co więcej, OSD odpowiada także za stan infrastruktury i naprawia ewentualne awarie sieci. Dzięki takiemu systemowi żaden klient nie musi się martwić, że zmieniając sprzedawcę będzie miał kłopoty z dostawami prądu do firmy.
Wbrew pozorom zmiana sprzedawcy energii elektrycznej to dla każdej firmy czysta przyjemność – oczywiście w porównaniu z wieloma innymi procesami administracyjnymi. Dlatego też z całą pewnością nie należy się jej obawiać, tylko traktować jako szansę na lepsze działanie firmy!
Fot. stock.adobe.com/es0lex