Grupa Topex swoimi korzeniami sięga czasów narodzin polskiej gospodarki wolnorynkowej, bo do 1990 roku. W 1992 roku zapadła decyzja o stworzeniu marki narzędziowej i była nią właśnie marka TOPEX.
Po ponad dwudziestu dwóch latach firma Topex zmieniła swoją nazwę na „Grupa Topex”. Nowa nazwa wraz z wizualizacją nowego logo jest odzwierciedleniem skali i zakresu zmian jakie zaszły od początku powstania firmy. Nowy logotyp otrzymał tarczę ze srebrnym otokiem i srebrną literą T. Herb marki nadaje jej powagi i znaczenia, a także stał się swoistym znakiem jakości.
Tarcza symbolizuje nową jakość, niezawodność oraz pewność siebie jej użytkowników, kolory marki: odcień koloru żółtego, oznacza czystość i energetyczność, natomiast czerwone elementy mają symbolizować witalność, co ma uczynić markę bardziej unikalną, uzupełniający całość kolor srebrny – symbolizuje jakość. Kompleksowy rebranding będzie trwał do końca 2014 roku, ze względu na to, że w ofercie Grupy Topex znajduje się blisko 5000 produktów dystrybuowanych do 40 krajówna całym świecie. Na sukces firmy pracują poza spółką polską, także spółki w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii,oraz partnerzy handlowi na całym świecie. Narzędzia TOPEX dostarczane są do ponad 80 partnerów w krajach, tj.: Grecja, Włochy, Hiszpania, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Islandia, Irlandia, Szwecja, Dania, Norwegia, Finlandia i Holandia. „Grupa Topex” jest właścicielem 8 marek własnych: TOPEX, NEO i GRAPHITE oraz VERTO, HESTON, De Fort, Top Tools i Frame. Obecnie firmę tworzy ponad 400 osób
Źródło: Grupa Topex