WAMTECHNIK w natarciu

By admin
In AKTUALNOŚCI
Czerwiec 10, 2012
0 Comments
697 Views

ndp045Ze względu na swoją dynamikę rozwoju innowacyjna Spółka Wamtechnik z Piaseczna, przeprowadziła się do nowej siedziby, znajdującej się w Techniczna Industrial Park Piaseczno, obejmującej powierzchnię biurową, produkcyjną i magazynową, łącznie, 4.010 m². Wamtechnik jest profesjonalnym dostawcą inteligentnych źródeł zasilania. Specjalizuje się w produkcji pakietów bateryjnych i akumulatorów do aplikacji przemysłowych, ma w swojej ofercie dystrybucyjnej akumulatory niklowe (Ni-Cd, Ni-Mb, Li-Ion, Li-Poly, Li-Mn20, Li-Fe-P0), baterie litowe i alkaliczne, bezobsługowe akumulatory kwasowo-ołowiowe i żelowe, moduły fotowoltaiczne i elementy do budowy systemów fotowoltaicznych oraz turbiny wiatrowe.


Po współpracy z podpoznańską firmą Solaris Bus & Coach, przy budowie pierwszego w pełni polskiego autobusu elektrycznego >> Electric Urbino<<, w zakresie baterii litowych – (o pojemności 120 kWh, napięciu 600V, 4-godzinym czasie ładowania z terminala 3x400V 63A poprzez złącze typu plug-in firmy Mennekes) – do zasilania silnika elektrycznego, przyszedł czas na pojazd elektryczny mniejszego kalibru. Wybór padł na jednoślad austriackiej firmy KTM, największego na świecie producenta motocykli off-road. I tak, Wamtechnik, dzięki współpracy inżynierów dwóch firm, stał się producentem baterii dla elektrycznego motocykla FREERIDE E firmy KTM. Energia, która napędza silnik Freeride E zgromadzona jest w akumulatorze litowo-jonowym o łącznej masie około 29kg i energii 2200Wh przy napięciu znamionowym 260V. Czas jaki jest potrzebny do pełnego naładowania baterii to ok 90 minut. Ładowanie baterii wymaga jedynie zwykłej wtyczki 220 V.
By motocyklista w pełni mógł cieszyć się jazdą Freeride’m możliwa będzie łatwa i szybka wymiana na akumulator zapasowy – zajmuje to mniej, niż 2 minuty. Motocykl Freeride E to bezgłośna, nie emitująca spalin maszyna, która zmienia pogląd na dotychczasowy off-road. Nie zakłócony brzmieniem silnika szum powietrza daje większe frajdę z przemierzania niedostępnych dla motocykli spalinowych terenów zielonych. Cicha praca motocykla daje możliwości uprawiania lekkiego motocrossu oraz enduro tuż w sąsiedztwie terenów zurbanizowanych. W czasach gdy świat coraz bardziej dba o czystość powietrza oraz o zachowanie przyrody w nienaruszonym kształcie należy szukać rozwiązań kompromisowych. Z reguły takie kompromisy wykluczają frajdę użytkowania, jednak nie w przypadku Freeride E.
Jest to motocykl przyjazny środowisku oraz ludziom i jednocześnie jest w stanie zadowolić swoimi osiągami nawet najbardziej doświadczonych kierowców.
Podczas projektowania baterii do motocykla KTM Freeride E inżynierowie Wamtechnik i KTM musieli sprostać następującym wymaganiom:
• Odporność na wibracje, uderzenia i przeciążenia: 50g
• Odporność na warunki użytkowania: klasa szczelności IP67 – możliwość użytkowania off-road;
• Aluminiowa obudowa odporna na ewentualne wywrotki użytkownika.
Parametry bate rii zasilającej motocykl Freeride E:
• Czas pełnego ładowania: około 1,5 h
• Energia: 2,1 kWh
• Napięcie nominalne pakietu: 260 V
• Pojemność znamionowa: 8,75Ah
• Zasięg na jednym ładowaniu: (jazda ekstremalna na torze) motocrossowym (zawodnik) około 30 minut (jazda ekstremalna enduro) – 45 minut (lekka jazda enduro – 90 minut, jazda miejska około – 90 minut);
Dane motocykla Freeride E
• Masa motocykla: około 95 kg;
• Silnik elektryczny: synchronicznym z magnesami trwałymi;
• Moc ciągła: około 20 KM (15 kW);
• Moc maksymalna: około 30 KM (22 kW);
• Maksymalny moment obrotowy: około 42 Nm – większy, niż w niejednym motocyklu spalinowym o pojemności 450 cm³.
źródło: Wamtechnik

0 0

Dodaj komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Przeczytaj inne:
ndp065
DABA LED SMD DL-17O

DABA LED SMD DL-17O - rozszerzenie oferty opraw oświetleniowych z...

Zamknij