Wywiad z Sławomirem Wysockim

By admin
In BRUNCH Z BIZNESEM
Czerwiec 10, 2012
0 Comments
1345 Views

bzb002ElektroTrendy – Panie Prezesie, firma NEGUROSU jest producentem osprzętu elektrycznego. Proszę o przedstawienie historii firmy, jej struktury organizacyjnej oraz zakresu działania na polskim rynku, a może i europejskim?
Sławomir Wysocki – Firma NEGUROSU DENKO jest jednym z największych na świecie producentów systemów zamocowań przewodów i kabli. Powstała w1947 roku. Jest to firma rodzinna mająca w swojej grupie 8 zakładów produkcyjnych w Japonii. Struktury są spłaszczone, co umożliwia bardzo szybkie podejmowanie decyzji. Firma osiągnęła udział w wymagającym rynku japońskim około 80%. W 2005 roku została podjęta decyzja wejścia na rynki europejskie. Centrala łącznie z magazynem została utworzona w Wielkiej Brytanii. Od 2005 roku obserwujemy duży wzrost obrotów w Europie . Na rynku polskim rozpoczęliśmy działalność pod koniec 2009 roku od przedstawicielstwa handlowego. Z roku na rok portfel klientów rośnie. Jest jasno zdefiniowana strategia i cele firmy do czego dążymy z powodzeniem. Nasze produkty pozwalają w znacznym stopniu ograniczyć koszty materiałów, przyspieszyć i ułatwić pracę instalatorom co znacznie obniża rosnące koszty robocizny przez to pozwala firmom być bardziej konkurencyj-nym. Jest to bardzo ważne na polskim rynku .


ET – Co nie tak jest na rynku polskim?
SW – Nie chcę tu nikomu niczego zarzucać ponieważ każdy jest odpowiedzialny za swoją działalność. Rynek polski jest bardzo konserwatywny, gdzie nie do końca względy handlowe i ekonomiczne odgrywają podstawową rolę. Porównując działanie i aktywność firm z początku okresy przeobrażeń, tzn. od początku lat 90 z ich bieżącym okresem można wywnioskować, że dużo  straciły one ze swego dynamizmu i zaangażowania przynależnego hurtownikom. Czasami mamy wrażenie, że jest to sklep z dużym magazynem czekającym na klienta. Firmy nie szukają swojego miejsca na rynku próbując wyróżnić się jakąś cechą, towarem lub działaniem. My ze swoją ofertą umożliwiamy naszym partnerom wyróżnić się na rynku.
ET – Czym wyróżnia się Państwa oferta na tle innych firm o zbliżonym profilu produkcji? SW – Jest to dobre pytanie. Pragnę tu wyróżnić trzy podstawowe elementy (przewagi) naszej oferty: w jakość oferowanych produktów. Oczywiście jakość może być oceniona tylko przez klienta. Proszę jednak wziąć pod uwagę fakt, ze nasze produkty oprócz podstawowych swoich funkcji muszą być odporne na liczne trzęsienia Ziemi występujące w Japonii (kilka w ciągu dnia). Ponadto na wymagającym rynku udało nam się osiągnąć udział ponad 80%. Jakość japońskiej produkcji jest dobrze postrzegana w Europie i staramy się nie zepsuć tej opinii; w pełna automatyzacja produkcji, technologia oraz proces zakupów pozwoliły nam osiągnąć konkurencyjne ceny w stosunku do naszych konkurentów; w i w końcu najważniejsza przewaga, oferta handlowa.Mogę tu powiedzieć, z prawie 100% pewnością, że nie ma innych firm na rynku polskim mogących przedstawić tak konkurencyjne warunki jak NEGUROSU, no może w najlepszym wypadku jest ich kilka. Nacisk położyliśmy przede wszystkim na część finansową, która jest bardzo ważna na rynku polskim. Oferta handlowa jest tak przygotowana, że ryzyko naszego partnera jest równe zeru, a możliwość wygenerowania wysokich marż bardzo duża oczywiście pod warunkiem, że firma chce działać.
ET – Czy jest NEGUROSU jest firmą innowacyjną, jeżeli tak to jak to się przejawia?
SW – W dzisiejszych czasach firma musi być innowacyjna, żeby utrzymać się na powierzchni. Chciałbym przytoczyć dwa przykłady potwierdzające naszą innowacyjność: w w 1974 roku Pan Maso Sugaya właściciel firmy otrzymał nagrodę „Shibusawa”, co jest odpowiednikiem nagrody Nobla w dziedzinie przemysłu w Japonii; w w całej firmie pracuje trochę ponad 1000 osób. W tej liczbie jest 100 inżynierów projektantów; w jednym z zadań firmy jest wsłuchiwanie się w opinie klientów celem wprowadzania zmian spełniających ich oczekiwania
ET – Jakie czynniki decydują o pozycji Państwa firmy na rynku?
SW – Oczywiście stawianie klientów na pierwszym planie, niepodważalna konkurencyjność oferty, szybkość działania, doświadczenie oraz konsekwencja w działaniu
ET – Gdzie się Państwo widzą na rynku i dlaczego?
SW – Naszym głównym i jedynym partnerem na rynku polskim jest hurtownia. Będzie ich tylko określona liczba. Jest to konsekwentne wypełnianie strategii firmy
ET – Co się udało wykonać, a co nie?
SW – Udało nam się zaistnieć na rynku polskim i być już rozpoznawalnym. Najgorszą przegraną jest rezygnowanie ze współpracy z niektórymi partnerami. Często wynika to z najprostszego podejścia na rynku przez niektóre firmy – sprzedawajmy tylko to, co sprzedają wszyscy i co daje duże obroty (niekoniecznie zyski)
ET – Jak wygląda Państwa wizja rozwoju firmy w ciągu najbliższych kilku lat?
SW – Zespół zostanie powiększony do 4-5 osób oraz otworzymypodręczny magazyn.Przestrzeń czasowa zależy odnaszych partnerów i zachowania rynku.
ET – Nowoczesność, ochrona środowiska, niska energochłonność są głównymi standardami dla producentów Unii Europejskiej. A jak to wygląda w firmie NEGUROSU?
SW – Tak jak wspomniałem firma NEGUROSU jest w pełni zautomatyzowana. Kładziemy duży nacisk na nowoczesność, ochronę środowiska i niską energochłonność. Beż nowoczesności i energooszczędności trudno by było utrzymać tak wysoką pozycję na rynku. Ponadto Japonia jest również bardzo wymagająca, jeżeli chodzi o ochronę środowiska
ET – Jak ocenia Pan sytuację na rynku producentów w bieżącym roku, zarówno patrząc przez pryzmat Dostawcy, jak i całej branży?
SW – Nie da się tego określić jednym zdaniem. Sytuacja jest różna. Często zależy również od odpowiedniego zarządzania, a nie tylko sytuacji na rynku
ET – Z jakimi problemami obecnie borykają się producenci?
SW – Banalna odpowiedz. Jak zwykle z osiągnięciem planów
ET – Jaką koniunkturę przewiduje Pan w branży na koniec bieżącegoroku i w roku przyszłym? Jakie są szanse, a jakie zagrożenia dla tego rynku?
SW – Ten rok powinien zakończyćsię dobrze. Jeśli chodzi o przyszły rok to opierając się na  stwierdzeniach polityków i ekonomistów powinien być gorszy. Wszystko to zależy od odpowiedniego przygotowania i znalezienia sobie miejsca na rynku
ET – Jak może Pan ocenić obecną sytuację na rynku Dostawców elektrotechniki, jakie stoją przed ta branżą wyzwania, co NEGUROSU będzie robił, aby w jak najmniejszym stopniu odczuć skutki kryzysu z NEGUROSU jakim mamy do czynienia w Polsce i na świecie?
SW – Sytuacja jest oczywiście gorsza, niż to było kilka lat wstecz. Jak osobiście nie słyszałem o jakimś głośnym bankructwie
ET – Jak będzie się zmieniać koniunktura na rynku w 2012 r. i jakie czynniki będą miały na to największy wpływ?
SW – Początek roku powinien niczym się nie różnić od poprzednich takich samych okresów. Rok 2012 prawdopodobnie będzie charakteryzował się oczekiwaniem i bacznym rozglądaniem wokół
ET – Jak przebiegała Pana droga zawodowa?
SW – Ukończyłem Politechnikę Warszawską na wydziale Elektrycznym oraz Wyższą Szkołę Bankowości i Zarządzania na kierunku Planowanie i Zarządzanie Marketingowe. Pracę rozpocząłem w Elektrimie, potem był Elektrim Kable, Tele-Fonika, Aga Light.
ET – Jakie są Pana największe sukcesy?
SW – Największym sukcesem jest rodzina
ET – Jakie ma Pan zainteresowania również te pozazawodowe?
SW – Pływam na jachtach, jeżdżę na rowerze i uwielbiam długie leśne spacery z moimi trzema psami. Nie pogardzę dobrą książką i filmem

0 0

Dodaj komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Przeczytaj inne:
Chiński Juan w Polsce, stał się faktem

BRE Bank oferuje przedsiębiorcom rozliczenia w chińskiej walucie Tak więc,...

Zamknij